Wielu z nas myśli, że eksploatacja samochodu kończy się na wymianie opon co kilka lat. Każdy chciałby mieć samochód, który się nie psuje, ale o to trzeba zadbać. Ciągła jazda sprawia, że niektóre elementy tracą swoją wytrzymałość. Tak jest chociażby w przypadku oleju, który trzeba regularnie wymieniać. Pamiętanie o tym zapewni nam spokojną przyszłość, bo silnik będzie pracował w dobrych warunkach. Niektórzy mówią, że olej można wymieniać raz na 30 tysięcy kilometrów przebiegu. Jest to raczej niewskazane, bo przez ten czas olej traci swoje właściwości, a przez to może uszkodzić silnik, a w niektórych przypadkach nawet filtr cząstek stałych. Łatwo można się domyślić, że ciągnie to za sobą olbrzymie koszty i lepiej jest wymieniać go częściej.
Wymiana rozrządu
Rozrząd mechaniczny jest jedną z tych części samochodu, które mają z góry określoną trwałość. Elementy rozrządu zawsze będą stopniowo tracić swoją wytrzymałość. Każdy producent określa wytrzymałość swojego rozrządu na przebieg. Zazwyczaj jest to od 50 do 100 tysięcy kilometrów przebiegu, ale niektóre części są w stanie wytrzymać nawet 150 tysięcy. Wskazane jest aby wymieniać rozrząd w granicach każdych 60 tysięcy kilometrów przebiegu. To sprawi, że utrzymamy samochód w dobrej kondycji i nie doprowadzimy do poważniejszej awarii. Trzeba zdawać sobie sprawę, że doprowadzenie rozrządu do końca wytrzymałości może nam uszkodzić cały silnik. Zerwanie się paska lub łańcucha niesie ze sobą olbrzymie wydatki.
Czy katalizator to problem?
Krążą pogłoski, że katalizatory to poważny problem w każdym samochodzie. Ciągłe informacje o awarii tych podzespołów i drogim serwisowaniu straszą kierowców. Tak naprawdę katalizator potrafi wytrzymać nawet kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu bez żadnych problemów. Jednak większość kierowców kupuje samochodu używane, a w takich ryzyko awarii z wiadomych powodów wzrasta. Jako że nie opłaca się zbytnio serwisować, to decydujemy się zazwyczaj na wycięcie katalizatora. Skup katalizatorów oferuje wysokie ceny za używane katalizatory, więc jest to całkiem opłacalne. Nie ma znaczenia czy katalizator jest nowy, używany czy nawet uszkodzony, bo liczy się jego zawartość. Tak wysoka cena zależy głównie od ilości użytych metali szlachetnych, bo to właśnie na nich można zarobić.