Minął kolejny, intensywny miesiąc na rynku metali szlachetnych i rynku używanych katalizatorów. Wiele się działo jeśli chodzi o ceny platyny, palladu i rodu w tym okresie. Jeśli śledzicie bloga prowadzonego przez Unimetal Recycling, zapewne wiecie, że nie zawsze wykres wskazywał wzrost notowań. Czy jednak faktycznie jest tak źle jak mówią? Czy panujący kryzys odbił się na cenach skupowanych przez nas części?
Przyjrzyjmy się temu na przykładzie cen 10 najdroższych modeli w katalogu DS AUTO.
4. 1432066
5. 1338014080/4K12-J595/LYUX-02
6. 1338014080/9E08-J595/LYUX-01
7. 1338014080
8. 60663078
10. 3+4/PASKI+SONDA
Jak widać powyżej, w przypadku wszystkich dziesięciu modeli zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost ceny. Największy standardowo przy najbardziej wartościowych modelach. W przypadku pierwszych dwóch katalizatorów z listy, w ciągu miesiąca cena wzrosła o ponad 400 zł. W przypadku kolejnych dwóch o ponad 300 zł. Wartość pozostałych wzrastała w zależności od modelu – od 150-200 zł. Oczywiście nie są to różnice rzędu 2-3 tysięcy, tak jak w przypadku lutego, lecz sam fakt, że ceny wcale nie spadły jak wielu mówiło – a wręcz rosną – sprawia, że patrzymy optymistycznie na to co będzie dalej.